Fondacija „Jasen“
Fondacija „Jasen“

Konkurs za finansiranje školske bašte

U skladu sa ciljevima i aktivnostima Fondacije (član 6. stav 1. tačka 2., i član 7. stav 1. tačka 5. Statuta) Fondacija za zaštitu životne sredine „Jasen“ raspisuje

KONKURS

za finansiranje pokretanja školske bašte u osnovnim i srednjim školama na teritoriji AP Vojvodine

Fondacija „Jasen“ (u daljem tekstu: Fondacija) u skladu sa finansijskim planom i mogućnostima u budžetskoj 2018 godini, finansira i sufinansira najmanje tri škole na teritoriji AP Vojvodine, za projekat izgradnje ili pokretanje školske bašte, kao mesto i mogućnost obrazovno-vaspitnog prostora za školsku decu.

Raspored sredstava

Pravo na učestvovanje na konkursu imaju osnovne i srednje škole na teritoriji AP Vojvodine, koje će kao jedan od ciljeva naznačiti da ovaj projekat ima za cilj unapređivanje i uvođenje novih metoda u nastavi i dugotrajnu brigu i čuvanje same školske bašte kao jedan od načina probuđivanja ekološke svesti učenika.

Sredstva u vrednosti od 360.000,00 dinara namenjena su za finansiranje i sufinansiranje sledeđih prioriteta:

  1. Modernizacija obrazovno-vaspitnog rada
  2. Usaglašavanje obrazovanja sa praktičnim metodama
  3. Negovanje multikulturalnosti, interkulturalnosti i tradicije između učenika raznih nacionalnih manjina putem pratkičnog rada
  4. Prevencija ranog napuštanja formalnog obrazovanja
  5. Podsticanje vannastavnih aktivnosti
  6. Rad u prirodi, razvijanje ekološke svesti učenika

Svaka škola koja bude odabrana za učešće u programu dobija do 150.000,00 dinara od ukupne vrednosti. Donacija važi za jednu školsku godinu. Ako je realizacija programa uspešna, škola ima mogućnost na donaciju i za sledeću školsku godinu. Ukoliko ne dođe do realizacije programa Fondacija ima pravo na oduzimanje dodeljenih sredstava.

Ako su u pitanju gradske škole bez zelenih površina, mogućnost za konkurisanje takođe postoji. Konkurs se dodeljuje i za finansiranje školskih bašta na betonskim površinama (saksijske biljke, viseće bašte, vertikalne bašte i sl.)

Uslovi za učešće na konkursu:

  • Izrađen finansijski plan i projekat plan kao i lista željenih sredstava
  • Ciljevi i misija projekta školske bašte
  • Najmanje tročlana komisija odgovorna za izradu školske bašte

Članove komisije u ⅔ čine radnici škole u stalnom radnom odnosu, dok ⅓ mogu da čine treća lica. Predsednik komisije dužan je da bude u kontaktu sa upraviteljem Fondacije.

Odgovornosti komisije:

  • da nastavnici uvode korišćenje školske bašte u nastavnim planovima
  • da školska bašta ne bude zanemarena tokom školske godine

Kriterijumi za dodelu sredstava:

  1. Uticaj predloženog projekta
  2. Odgovornost na temu projekta
  3. Kompetentnost predlagača, predhodno iskustvo
  4. Uključivanje ideja i planova učenika

Sugestije za uspešno konkurisanje:

  • Manji projekti koji imaju prostora za razvoj i proširenje mogu da budu u prednosti.
  • Važno je da ciljevi i misija projekta bude sastavljena od više manjih delova koji se grade jedan na drugog u smislu doslednosti.
  • Neophodno je jasno naznačenje glavnog cilja projekta (npr. ulepšavanje okoline, mesto kao izvor hrane za školsku decu ili sl.)

Napomena: Školska bašta mora da se čuva i neguje na nedeljnom nivou kako bi se izbegao pad u održivosti bašte. U toku školske godine realizator projekta je odgovoran da vodi dnevnik aktivnosti koji sadrži slike i dokumentaciju o radu. A na kraju realizacije projekta dnevnik se predaje upravitelju Fondacije, uključujući i ocenu komisije kao i utiske najmanje tri učenika.

Potrebna dokumentacija:

  1. Obrazac o prijavi (uredno popunjen, u elektronskoj formi)
  2. Projekat plan sa ciljevima i misijom projekta
  3. Finansijski plan

Podnošenje prijave na konkurs

Prijava na konkurs se podnosi isključivo u elektronskoj formi na adresi jasen.org.rs/form/konkurs-za-finansiranje-skolske-baste.

Konkurs je otvoren od 03.05.2018. godine do 12.06.2018. godine.

Rok za realizaciju projekta

Školska 2018/2019 godina (01.09.2018.–15.05.2019.)

Rok za slanje dnevnika aktivnosti, ocene komisije i utisaka učenika najkasnije do 31.05.2019. godine

Dokumentacija koja se ne uzima u razmatranje:

  • Neblagovremena i nepotpuna prijava
  • Prijava podneta od strane neovlašćenog lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom
  • Prijava koja se ne odnosi na konkursom predviđene namene
  • Prijava kojom se traže sredstva u iznosu koji su veći od iznosa predviđenog za dodelu po konkursu

Dodela sredstava

Članovi upravnog odbora Fondacije vrše stručni pregled podnetih prijava, vrednuju projekte u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u konkursu i donose konačnu rang listu.

Odluka o dodeli sredstava se objavljuje na internet stranici Fondacije.

Obaveštenje o rezultatima konkursa dostavlja se svim prijavljenim školama.

Više informacija o konkursu mogu se dobiti preko e-mail adrese [email protected].

Hermina Olah Vaš Hermina Olah Vaš